Jak zwiększyć sprzedaż online? 5 sprawdzonych sposobów na sukces w e-commerce
Poniższy tekst jest zapisem jednego z materiałów na moim kanale YouTube. Możesz przeczytać tekst lub obejrzeć video Jak zwiększyć sprzedaż online – umieszczam je u dołu strony.
Sprawdzone metody działania – od czego zacząć
Zacznę od pewnej metody, którą od pewnego czasu stosuję na początku wszelkich rozważań biznesowych. Gdy zastanawiam się, jak zwiększyć sprzedaż online, mam już sprawdzoną technikę. Jak zarobić 10 tysięcy albo jak poprawić sprzedaż w moim sklepie? Na starcie odwracam te pytania! Wychodzę od tego, jak… stracić taką kwotę lub zmniejszyć sprzedaż. Dzięki temu wiem, czego na pewno nie robić!
Co zaliczyłabym do tej strategii działania na własną niekorzyść?
Na pewno tych kilka punktów:
- słaby produkt,
- niepokazywanie produktu,
- niemówienie o produkcie,
- nieprzedstawianie oferty.
A co można zrobić, by faktycznie zwiększyć sprzedaż online? Przedstawię Ci 5 moich sprawdzonych sposobów. Są przetestowane u mnie, ale i u przedsiębiorców, których mam przyjemność wspierać. Sprawdź i zastanów się, które z tych metod zastosować u siebie.
Jak zwiększyć sprzedaż online – sposób 1
Przede wszystkim zadbaj o dobry produkt. Wiem, że to takie wyrażenie-wytrych. Wiele osób z niego korzysta i nie wiemy do końca, czym ma być takie produkt. Moim zdaniem ważne jest w tej kwestii ankietowanie, pytanie społeczności. Możesz to robić:
- w newsletterze,
- za pomocą specjalnie opracowanych ankiet,
- w mediach społecznościowych.
Jeśli pracujesz z klientami bardziej bezpośrednio, wykorzystaj to do zadawania pytań. Co by się im przydało? Staraj się analizować relacje biznesowe i odnajdywać nawet między wierszami odpowiedzi na podobne pytania. Jaki jest największy ból czy opór w rozwoju obszaru, w którym Ty możesz pomóc.
Tutaj muszę wspomnieć o kwestiach prawnych, Jeśli ankietujesz, zbierasz dane osobowe, pamiętaj o konieczności spełnienia obowiązku informacyjnego. Oraz odebranie zgód marketingowych, jeśli są potrzebne. Tylko to pozwala nam na korzystanie w pełni z dobrodziejstw, jakie daje nam informacja zwrotna społeczności.
Jak zwiększyć sprzedaż online – sposób 2
Odpowiednia strategia zwrotów. Ja mam w tej sprawie dość niepopularną opinię. Jako prawniczka uczę przedsiębiorców, jak zabezpieczyć się przed takimi sytuacjami. Mimo to sama w moim biznesie stosuję inną strategię. Nawet gdy minął termin lub klientowi nie należy się zwrot, ponieważ kliknął odpowiedni checkbox, ja przyjmuję zwrot.
Dlaczego? Ponieważ klient mógł się pomylić, coś źle przeczytać. I ten produkt nie jest dla niego – choć oczywiście nie oznacz to, że ten produkt jest zły. I taki klient prawdopodobnie w przyszłości wróci albo nawet stanie się ambasadorem marki. Warto nie rozpatrywać tego z poziomu ego.
Czemu mimo mojego podejścia radzę przedsiębiorcom, którym zapewniam obsługę prawną, posiadanie w ich sklepach odpowiednich checkboxów? Z dwóch powodów.
- Mają dzięki temu wybór. To oni za każdym razem mogą zdecydować, czy chcą przyjąć zwrot czy nie. To daje wolność, a ta jest bezcenna.
- Dając do zrozumienia klientowi, że mimo tego, że zaakceptował konkretne ustalenia, zajęli się jego sprawą, ustalają wyższy poziom obsługi klienta. To bardzo procentuje w relacjach.
Zwroty to bardzo ciekawy temat. Polecam Ci mój tekst o zwrocie towaru na indywidualne zamówienie.
Jak zwiększyć sprzedaż online – sposób 3
Automatyzacja ManyChat. Mówiłam już o tym wielokrotnie! ManyChat to taka nakładka na prywatne wiadomości na Instagramie. Gdy opublikuję na IG jakiś rodzaj treści, mogę zaproponować mojej społeczności otrzymanie bezpośrednich linków do ofert, produktów itp.
Dlaczego to jest świetne rozwiązanie? Ponieważ na Instagramie nie mamy możliwości dodawania interaktywnych linków. To powoduje, że odsyłanie odbiorców do pewnych miejsc w sposób jedynie opisowy, jest nieskuteczne. Nie osiągamy wówczas celu biznesowego, a dodatkowo nasi odbiorcy zazwyczaj nie wracają do treści, którymi akurat chcieliśmy ich zainteresować.
Dzięki automatyzacji możesz dystrybuować nie tylko treści sprzedażowe, ale również edukacyjne, inspirujące, motywujące. Mogą to być checklisty czy inne treści, które chcemy przekazać w ramach usługi newsletter. ManyChat możemy wykorzystywać na wiele sposobów.
Ja w moim biznesie wykorzystuję potencjał ManyChat głównie do budowania bazy newsletterowej. Ale prowadzę tak również sprzedaż własnych produktów cyfrowych. Jeśli interesuje Cię moja historia, zachęcam Cię do zapisu na szkolenie o tym, jak dziesięciokrotnie i bez dużego wysiłku zwiększyłam sprzedaż produktów cyfrowych.
Jak zwiększyć sprzedaż online – sposób 4
Gwarancja satysfakcji to przedłużenie prawa do zwrotu. Osoba, która kupuje mój kurs, mimo że mogę ją pozbawić prawa do odstąpienia od umowy, zyskuje możliwość zwrotu pieniędzy, jeśli nie jest zadowolona z zakupu.
Ważne! Jeśli sprzedajesz i korzystasz z zapisu o gwarancji satysfakcji, musisz określić, czym ona dla ciebie jest. Musisz to jak najdokładniej sprecyzować: określ zatem liczbę dni, warunki, konieczność wytłumaczenia lub jej brak. Pamiętaj, aby zawrzeć takie rzeczy w dokumentacji prawnej i na stronie sprzedażowej.
Gwarancja satysfakcji nie jest bowiem czymś nadanym przez ustawodawcę. Nie wynika z ustawy, rozporządzenia czy dyrektywy. To Ty nadajesz to uprawnienie.
Po co w ogóle dawać gwarancję satysfakcji? To świetna metoda, która zmniejsza opór. W umyśle potencjalnego klienta pojawia się przekonanie, że nic nie traci, kupując. Nawet jeśli zechce zrezygnować, Ty przyjmiesz zwrot. Pokazujesz też swojej społeczności, że masz produkt, co do jakości którego masz absolutną pewność.
Jak zwiększyć sprzedaż online – sposób 5
Newsletter, czyli jeden z moich ulubionych aspektów prowadzenia biznesu online. To chyba najbardziej osobista relacja ze społecznością. Ten kanał kontaktu z osobami subskrybującymi jest okazją do opowiadania, wyjaśniania, inspiracji, edukowania. Ale oczywiście również do sprzedaży!
Newsletter może być jednym z najlepiej konwertujących kanałów sprzedaży. Efektywnie sprawdza się w czasie kampanii sprzedażowych, ale nie tylko wówczas.
Przy e-mail marketingu zadbaj o:
- odpowiednie checkboxy,
- politykę prywatności z odpowiednim opisaniem usługi newsletter,
- odpowiedniego dostawcę (między innymi respektującego zasady RODO),
- regulamin newslettera.
Z mojego doświadczenia wynika, że przed startem kampanii dobrze jest uprzedzić subskrybentów, że właśnie teraz pojawi się więcej treści sprzedażowych. I że w niedługim czasie ponownie pojawią się wiadomości, do których przywykli.
Sprawdź w sklepie Dimotely wzory dokumentów niezbędnych w biznesie online. Na przykład regulamin newslettera. Klikając w obrazek, przeniesiesz się na kartę produktu w sklepie:
Jak ulepszyć sprzedaż online – podsumowanie
Co warto zapamiętać w kwestiach związanych ze sprzedażą online? Które aspekty działań możesz wziąć pod lupę, jeśli chcesz zwiększyć przychody?
- Zadbaj o dobry produkt. Taki, który faktycznie potrzebny jest Twojej społeczności. Zdobywaj bezpośrednie informacje i działaj tak, by wychodzić naprzeciw odbiorcom swoich treści.
- Opracuj odpowiednią politykę zwrotów. Podejdź z szacunkiem i troską do swoich klientów.
- Wykorzystuj automatyzacje w kanałach social media.
- Rozważ wdrożenie i przygotuj zasady gwarancji satysfakcji, która zachęci Twoich potencjalnych klientów do zakupu i wypróbowania Twoich produktów.
- Rozwijaj swój newsletter i aktywnie wykorzystuj go do budowania relacji z odbiorcami. W odpowiednich momentach wykorzystuj swoją listę mailingową do przekazywania treści biznesowych i stricte sprzedażowych.
Przypominam jeszcze o szkoleniu, w którym opowiadam o sposobach na zwiększenie sprzedaży dzięki automatyzacji na Instagramie. Poznaj moje sprawdzone metody i zobacz, o co warto zadbać, by jeszcze skuteczniej rozwijać firmę w onlinie!
Niniejszy tekst to zapis tego materiału video:
Interesują Cię tematy związane z e-commerce? Prowadzisz biznes online i chcesz być na bieżąco z kwestiami biznesowymi? Zachęcam Cię do śledzenia moich kanałów komunikacji! Zawsze trzymam rękę na pulsie zmian i w prosty sposób opowiadam nawet o najbardziej zawiłych sprawach związanych z prawem w biznesie.
Sama również prowadzę biznes, więc wiem, jak ważne jest, by móc koncentrować się na tym, co najbardziej istotne.
Na Instagramie dzielę się nowinkami i przydatnymi informacjami z zakresu prawa. Na YouTube i na blogu zamieszczam skondensowane treści tematyczne z przykładami i podpowiedziami.
Natomiast w sklepie Dimotely znajdziesz wzory dokumentów niezbędnych w biznesie online. Regulaminy, polityki, umowy z wygodnymi videowzorami.